عراق تصمیم گرفت عضویت دیپلمات خود در هیئت نمایندگی‌اش در سازمان ملل را در پی حضور در سالن اجتماعات به هنگام سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، لغو کند.

نمايندگي عراق

به گزارش همشهری آنلاین، پایگاه خبری میدل ایست نیوز روز چهارشنبه نوشت براساس تصاویر منتشر شده از جلسه اخیر سازمان ملل، دیپلمات عراق به هنگام سخنرانی نتانیاهو در حالی که تقریبا سالن خالی از جمعیت است، بر روی صندلی خود نشسته است.

رفتار این دیپلمات سبب شد که عراقی‌ها وزارت خارجه را مورد هجمه قرار دادند و گفتند که این رفتار، عراق را در محافل بین المللی در تنگنا قرار داده است.

برخی منابع به الشرق الاوسط گفتند که وزارت خارجه تحقیقات فوری درخصوص این دیپلمات را آغاز کرده و تصمیم به لغو عضویت آن در هیئت نمایندگی عراق در سازمان ملل گرفته است.

سمر القیسی، منشی دوم هیئت نمایندگانی عراق در سازمان ملل بود که در این باره گفته اقدامی که باید در حین سخنرانی نتانیاهو انجام می داده، به او ابلاغ نشده است.

براساس این گزارش، جبار الکنانی، نائب رئیس کمیسیون روابط خارجی عراق نیز در نامه‌ای به فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق خواستار تشکیل کمیته‌ای برای تحقیقات در خصوص این دیپلمات و عزل آن و ارجاع به دادگاه براساس قانون عراق مبنی بر جرم انگار عادی سازی با رژیم صهیونیستی شد.

نصار الربیعی، رئیس فراکسیون صدر در پارلمان عراق نیز از سمر القیسی، کارمند وزارت خارجه عراق بابت حضور در سخنرانی نتانیاهو شکایت کرد.

کد خبر 887097
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha